Kontynuuj W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika.
Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".
Komunikat

Podaj adres e-mail

jeśli chcesz być informowany o nowościach pojawiających się w naszym serwisie.

aby usunąć swój adres wpisz adres e-mail i kliknij wypisz

Warsztaty profilaktyczne dla dzieci i młodzieży

W dniach od  22 maja do 2 czerwca 2017 r. uczniowie klas czwartych, piątych i szóstych szkół podstawowych oraz gimnazjaliści w Gminie Grodzisk Wlkp. uczestniczyli w profilaktycznych zajęciach warsztatowych:Komunikacja i rozwiązywanie konfliktów. Uzależnienia XXI wieku.
Celem zajęć było dostarczenie uczniom wiedzy na temat właściwych form komunikacji oraz akceptowalnych społecznie sposobów rozwiązywania konfliktów. Uczniowie mieli możliwość przećwiczenia tych umiejętności w sposób praktyczny. Prowadzący poruszał również problemy dotyczące uzależnień od INTRNETU, nikotyny, alkoholu, substancji psychoaktywnych. Dzieci dowiedziały się o negatywnych skutkach uzależnień, poznały sposoby odmawiania i nieulegania naciskom grupy.
Dzięki stałej współpracy szkół z Gminną Komisją i zbudowaniu realnych relacji między trenerem a młodzieżą oraz cykliczności zajęć kolejne grupy młodzieży bez problemu wchodzą w kolejne – coraz bardziej zaawansowane – obszary tematyczne. Efektywność warsztatów dzięki temu jest coraz wyższa, co z kolei wpływa na większe potrzeby świadomej już młodzieży. Zarówno grupy z młodszych klas podstawówki, jak i ze starszych klas Gimnazjum podczas warsztatów pracowały bardzo uważnie i z dużym zaangażowaniem.Zajęcia zostały przeprowadzone przez pana Mirosława Schőna, trenera Dolnośląskiej Akademii Rozwoju, a sfinansowane przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Grodzisku Wielkopolskim. Opinie uczniów po zajęciach były bardzo pozytywne, okazało się, że zapamiętali oni wiele konkretnych informacji. Zajęcia były ciekawe, aktywizowały uczestników, prowadzący łatwo nawiązywał kontakt z uczniami. Mamy nadzieję, że zajęcia przyczynią się do poprawy wzajemnych relacji między uczniami.